وزير ارشاد در همايش كانون دانشگاهيان ايران اسلامي:

رهبران فتنه، اسير نقشه از قبل طراحي شده بودند

یزدفردا: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: وقايع اخير بعد از انتخابات نشان داد حتي رهبران اين فتنه، اسير نقشه از قبل طراحي شده بودند.

به گزارش فارس ، سيد محمد حسيني صبح امروز در همايش يك روزه كانون دانشگاهيان ايران اسلامي كه در مركز سنجش از راه دور دانشگاه شهيد بهشتي برگزار شد، اظهار داشت: بعضي از تشكل‌ها و اهداف با تبليغات گسترده آغاز به كار مي‌كنند و اما بعد از مدتي از دامنه فعاليت آنها كاسته مي‌شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار داشت: تشكل‌ كانون دانشگاهيان ايران اسلامي در اوايل دهه 80 آرام فعاليت خود را آغاز كرد و اكنون قصد دارد فعاليت اين كانون را گسترش دهد.
وي بيان كرد: در دوران موسوم به اصلاحات تعدادي از عناصر افراطي بر مسند قدرت نشستند كه داراي انديشه‌هايي بودند كه با انديشه حضرت امام (ره) ناسازگار بود.
حسيني افزود: اين عناصر افراطي سخن از حاكميت دوگانه، خروج از حاكميت، فشار از پايين و چانه‌زني از بالا را بيان مي‌كردند و حتي از بيان اينكه «انديشه امام بايد به تاريخ سپرده شود»، ترسي نداشتند.
وي با اشاره به روند شكل‌گيري كانون دانشگاهيان ايران اسلامي ادامه داد: در چنين فضايي اعضاي كانون به اين فكر افتادند كه با تشكيل اين كانون جلوي اين انحرافات را بگيرند و خوشبختانه بعد از تشكيل كانون در چند سال اخير فعال‌ترين تشكل دانشگاهي بوده و در عرصه انتخابات به خوبي ظاهر شد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اتفاقاتي كه بعد از انتخابات اخير افتاد، نشان داد نخبگان كشور به انقلاب اسلامي و ولايت فقيه باور دارند كه بايد هميشه به تجزيه و تحليل وضعيت كشور بپردازند و مصالح نظام را در نظر بگيرند.

* نخبگان تحت تأثير جو قرار نمي‌گيرند


وي افزود: كانون دانشگاهيان ايران اسلامي در عرصه عمومي كشور حضور فعال خواهد داشت و نسبت به وقايعي كه در كشور اتفاق مي‌افتد، موضع‌گيري خواهد كرد و تحت تأثير جو قرار نمي‌گيرد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كه به عنوان دبيركل كانون دانشگاهيان ايران اسلامي در اين همنايش سخن مي‌گفت، بيان داشت: در شرايط فتنه خواص و نخبگان رسالت سنگيني دارند و گاهي اوقات تعدادي از اين خواص اسير تمايلات شخصي و هواي نفساني شده و راه را به اشتباه مي‌روند و تعدادي شايد اسير مسائل حاشيه‌اي شده و نتوانند اصل را تشيخص دهند و دچار اشتباه شوند.
وي افزود: وقايعي كه بعد از انتخابات رياست جمهوري در دوره دهم اتفاق افتاد، نشان داد حتي رهبران اين وقايع اسير نقشه‌اي شده‌اند كه از قبل تأييد شده بود.

*اصالت نخبگان در شرايط فتنه سنگين‌تر مي‌شود


حسيني ادامه داد: در شرايط فتنه رسالت نخبگان سنگين‌تر مي‌شود به خصوص در وقايع اخير كساني كه با انقلاب سرناسازگاري داشتند، دست به دست هم دادند تا به انقلاب ضربه زده و موجب فاصله گفرتن مردم از نظام شوند.

*طراحان براندازي نرم در صورت لزوم از خشونت نيز ترسي ندارند


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به حوادث تروريستي اخير در كردستان و سيستان و بلوچستان يادآور شد كه در حال حاضر با اين كه نبرد نرم مطرح است ولي دشمن هر وقت لازم بداند، بحث خشونت را وارد مي‌كند و چهره ديگر خود را نشان مي‌دهد حال اين امر چه در كردستان ، چه در سيستان و بلوچستان و چه در خيابان‌هاي تهران باشد .
وي افزود: دهه چهارم انقلاب اسلامي دهه سرنوشت سازي براي ايران اسلامي است اگر پيام انقلاب اسلامي به درستي به نسل جوان منتقل نشود، انقلاب ضربه پذير خواهد بود.

*با طرح چالش‌هاي جهاني در دنيا تأثيرگذار خواهيم بود


وي افزود: جهان غرب داراي چالش‌هاي بسياري بود كه با مطرح كردن اين چالش‌ها مي‌توانيم در جهان تأثيرگذار باشيم مانند پرسش‌هايي كه رئيس جمهوري مطرح كرده و در جهان تأثيرگذار نيز بوده است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين بحث رهبري در رابطه با مباني علوم اسلامي را مطرح كرده و يادآور شد: كساني كه باور دارند نبايد تنها منتظر ارائه طرح از طريق نهادهاي رسمي باشند و بايد در كشور در اين رابطه بحث و تبادل نظر به وجود آيد.
وزير ارشاد يادآورشد: در حال حاضر شبكه‌هاي تلويزيوني فارسي زبان همچون بي بي‌سي فارسي ، صداي آمريكا و ديگر شبكه‌ها هر روز با جهت‌گيري خاص و برنامه ريزي، اهداف از پيش تعيين شده خود را دنبال مي‌كنند و در صورتي كه ما غافل باشيم ، حوادثي رخ مي‌دهد كه ما ناخواسته با غفلت خود شريك آنها خواهيم شد.
وي با اشاره به وقايع اخير و بازتاب گسترده آن در رسانه‌هاي جهان بيان كرد: حمله تروريستي در سيستان و بلوچستان توسط گروه جندالله و سركرده آن عبدالملك ريگي صورت مي‌گيرد و 40 نفر كشته مي‌شوند و شبكه بي‌بي‌سي فارسي به صورت اتفاقي! سركرده گروه جندالله را پيدا و با آن مصاحبه مي‌كند
قرار است شركت‌كنندگان در نشست يك روزه كانون دانشگاهيان ايران اسلامي بعدازظهر امروز - پنج شنبه - پس از مراسم اختتاميه نشست ، با دكتر محمود احمدي نژاد رييس جمهوري كشورمان ديدار كنند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا